Social Icons

.

Tuesday, April 18, 2017

Koreksi Easter Day Seorang Pemilik Beloganatano



Lamanya blog ini tidak dikemaskini. Maafkan saya kerana tidak meletakkan prioriti ke atas anda, Si Beloganatano. 

Hai si pengikut blog ini, pelbagai hal berlaku dalam belakangan ini sehingga saya penat dan capek menaip di hadapan skrin komputer. Utamanya keputusan untuk memilih kerjaya sebagai Retail Executive di Kedai Buku Popular bukan keputusan yang tepat. Jadi saya buat keputusan untuk berhenti sahaja. 

Namun bekerja di sana selama dua bulan mengajar saya beberapa hal dan juga mengenali beberapa individu yang pasti saya rindu. 

Dan pada waktu itu juga saya belajar untuk mengawal rindu terhadap seorang manusia yang bertugas di luar kawasan. Walaupun saya bukanlah siapa-siapa dalam hidupnya, tapi saya menganggap itu sebagai anugerah daripada Tuhan. 

Terima kasih, Tuhan. 

Saya semakin mencintai diri sendiri selepas kehilangan orang yang paling saya cintai, YT. Namun ada beberapa hal yang saya tidak berjaya kawal kecuali kekuatan itu menukar pada usaha untuk memulakan bisnes Hai O. 

Ternyata, Hai O adalah bisnes yang menarik dan mudah untuk dilakukan oleh sesiapa pun. Awal modal cuma Ringgit Malaysia Lima Puluh Ringgit Sahaja. Dan cuma perlu ada sekeping hati yang kental disertai fokus. 

Apa pun, saya terima semua ini dengan hati yang tenang dan terbuka. Asaku tidak akan pernah habis untuk meminta terus porsi rezeki untuk dibahagi pada keluarga dan orang yang memerlukan. Saya juga hanya mahu mendampingi yang Maha Kuasa selagi ada waktu dan terus memohon agar pelanggaranku pada masa lalu diampunkan. 

Sama-sama kita berdoa agar semuanya akan baik-baik sahaja. 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin



Cool Widgets
 
Blogger Templates