Social Icons

.

Monday, May 22, 2017

Hujung Minggu Yang Lalu Saya Tidak Berbuat Apa-apa; Dan Saya Bahagia


Hari ini kembali bekerja di tempat yang namanya pejabat. Tiada tugasan besar yang diberikan; hanyalah kesibukan masing-masing yang menjadi kepelikan diri ini. Mereka tampak sangat sibuk dan langsung tidak mahu terganggu oleh apa juga anasir luar. Oh, lupa trend bekerja di sini agak sedikit serius cara kerja, hanya terdengar sedikit gelak tawa namun masih sangat minimal.


Hari ini saya cuma mahu kongsikan dapatan kajian saya selama dua hari di rumah. Tanpa berbuat apa-apa dan tanpa berinteraksi dengan manusia luar. Hanya rakan serumah yang seorang, lainnya tidak ada di rumah.


Walaupun kita ada masa senggang yang banyak, tapi jika kita tidak buat kerja ikut prioriti, samalah juga bohongnya. Jadi begini, fokus pada hal betul  yang juga dilakukan pada masa yang betul. Itu yang pertama. 


Kedua, jagalah dan lindungilah masa peribadi. Sesungguhnya, masa kita sendiri adalah masa yang sangat berharga. Penting sekali untuk menjaga masa yang ini kerana jiwa kita perlu rehat setiap hari. Pada masa itu, buatlah apa sahaja yang boleh dilakukan asalkan tidak mendatangkan beban fikiran. Jangan terasa beban apa sekalipun.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin



Cool Widgets
 
Blogger Templates