Social Icons

.

Monday, May 29, 2017

Maka, Enam Bulan Telah Berlalu – Sejak Hari Itu



Saya anggar kasar lebih kurang 190 hari sejak hari itu. Tidaklah terlalu pedih jika tiba-tiba terkenang, tapi jika difikir-fikir, alangkah malangnya diri ini terasa begitu dalamnya di hati. Pelbagai cara saya lakukan untuk hal yang bernama #MoveOn. Bukan mahu pura-pura terlihat kuat dan tabah, cuma hendak membuktikan bahawa dua kaki ini mampu melangkah tanpa bergantung pada sesiapa.
Hujung minggu lalu saya meluangkan masa dengan rakan-rakan yang mahu meluangkan masa denganku. Apa pun, niat mereka, saya tidaklah fikir panjang kerana saya berasa mereka juga mahu menikmati masa lapang dengan manusia yang mereka mahu.
Hidup adalah kesenangan, atau semacam rasa selesa yang akhirnya terzahir pada siapa kita luangkan masa bersama. Kalian pilih siapa untuk menghabiskan masa bersama? Semua itu adalah pilihan. Jangan sangkal hal yang satu itu.
Sebenarnya masa sudah terlalu singkat untuk tidak menikmati masa muda dengan sebaiknya. Ayuh gunakan masa yang berbaki dengan berbuat hal yang akan kita banggakan pada masa yang menjelang. Habiskan harimu dengan menikmati sepenuhnya.
Saya fikir, saya sudah berehat panjang.
Jadi eloklah jika saya fokus untuk kekalkan sahaja ketenangan dari dalam. Tenang Itu Pasti Menang.
Rekodkan semua kenangan dan memori secari maya. Semudah itu dan kumpulkan sahaja semuanya menjadi pengalaman yang tidak terlupakan.
Ingatkah kau pada identiti kecil yang kau pernah sarankan terhadap diri sendiri? 
Minimalis, Law of Attraction dan juga lebih interaktif.
Semoga hari ini berlangsung dengan baik, dan saya cuma ingin menikmati masa-masa dengan kecup ajaib Tuhan. 


No comments:

Post a Comment

LinkWithin



Cool Widgets
 
Blogger Templates